Έρευνα για την τράπεζα θεμάτων και τις επιδόσεις-παραπομπή μαθητών στην Α΄Λυκείου.

Γονική Κατηγορία: Γενικό - Νέο Λύκειο Κατηγορία: Α΄Λυκείου Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 25 Ιουλίου 2014 Γράφτηκε από τον/την Super User

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 10 σχολεία (6 Γενικά Λύκεια και 4 Γυμνάσια με Λυκειακές τάξεις) του νομού Δωδεκανήσου επί συνόλου 30 σχολείων (16 Γενικά Λύκεια και 14 Γυμνάσια με Λυκειακές τάξεις) από τον Σχολικό Σύμβουλο Μαθηματικών νομού Δωδεκανήσου Γιάννη  Καραγιάννη με στρωματοποιημένη δειγματοληψία και αντιπροσωπευτική επιλογή του δείγματος ως προς τη γεωγραφική κατανομή, τον αριθμό των Γενικών Λυκείων και των Λ.Τ. του Νομού καθώς και τον μαθητικό πληθυσμό της Α ? ΓΕ.Λ. στο νομό.

Σύμφωνα με την έρευνα:

Το γεγονός αυτό θα πρέπει να προβληματίσει την εκπαιδευτική και μαθηματική κοινότητα για αρκετά θέματα, πολλά εκ των οποίων έχουν τις «ρίζες» τους στον τρόπο διδασκαλίας, στην εξεταστέα ύλη , στις γνώσεις που αποκτούν (ή θα έπρεπε να αποκτούν οι μαθητές στο Γυμνάσιο) ,στα ΑΠΣ καθώς και στο είδος και την ποιότητα των θεμάτων των εξετάσεων. Στην τελευταία παράμετρο, η οποία συμπεριλαμβάνει και την τράπεζα θεμάτων, δεν παρατηρούνται διαφορές από πέρσι (όταν δεν υπήρχε τράπεζα θεμάτων) στις γραπτές βαθμολογίες  των μαθητών. Εύκολα μπορεί κάποιος να διαπιστώσει ότι, με τους όρους και τις προΰποθέσεις προαγωγής των μαθητών που ίσχυαν μέχρι πρότινος,  περίπου το ίδιο ποσοστό (25%) θα παραπεμπόταν και χωρίς την τράπεζα θεμάτων. Από μια περιορισμένης έκτασης ποιοτική έρευνα  στο είδος και την ποιότητα των θεμάτων στα 10 αυτά Γενικά Λύκεια της δειγματοληψίας (σε ό,τι αφορά στο 2ο και στο 4ο θέμα) δεν προκύπτουν στοιχεία που να οδηγούν στο γενικό  συμπέρασμα ότι τα συγκεκριμένα θέματα ήταν μεγαλύτερου βαθμού δυσκολίας  από τα αντίστοιχα περσινά θέματα (χωρίς την ύπαρξη της τράπεζας θεμάτων). Μάλιστα σε μεμονωμένες περιπτώσεις  τα αντίστοιχα θέματα ήταν «ευκολότερα» φέτος . Για το θέμα αυτό πρόκειται να διεξάγουμε λεπτομερή καθολική έρευνα σε όλες τις σχολικές μονάδες Λυκείων του Νομού Δωδεκανήσου (ποσοτική και ποιοτική) με όλα τα παραπάνω ερωτήματα την οποία θα δημοσιοποιήσουμε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Δείτε το πρώτο μέρος της έρευνας καθώς και τις πρώτες  ερμηνευτικές προσεγγίσεις κάνοντας κλικ στον επόμενο σύνδεσμο:

Παραπεμπόμενοι μαθητές και επιδόσεις με την Τράπεζα θεμάτων.

Πηγή: Μαθηματικός περιηγητής

 

FaceBook
FaceBook
Twitter
Twitter