
Εξεταστέα ύλη 2025-2026 για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα Γ΄ τάξης των Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑ.Λ.
Εξεταστέα ύλη 2025-2026 για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μα...

Καθορισμός Eξεταστέας ύλης 2025-2026 για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα Γ΄ τάξης Ημερήσιου Εσπερινού ΓΕΛ.
Καθορίστηκε ηξ εξεταστέα ύλη 2025-2026 για τα μαθήματα που...

Πρόγραμμα εξετάσεων Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό.
Πρόγραμμα εξετάσεων μαθημάτων γενικής παιδείας, ομάδων προ...

Θέματα Μαθηματικών Διαγωνισμών "Θαλής 2017" και 'Εύδημος 2017"
Κάντε ΚΛΙΚ εδώ για να δείτε τα θέματα του Πανελλήνιου Μαθη...

Αποτελέσματα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 2017.
Κάντε ΚΛΙΚ στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε τη σχολή επ...

Θέματα και λύσεις 7ου τοπικού μαθηματικού διαγωνισμού "Εύδημος 2016" για την Α' Γυμνασίου.
Πατήστε εδώ για να δείτε τα θέματα του 7ου τοπικού μαθημα...

Εισαγωγή αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017
Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοι...
Όλα τα ονόματα των επιτυχόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τα Δωδεκάνησα.
Τα ονόματα των επιτυχόντων σ? όλα τα σχολεία στα Δωδεκάν...
-
Εξεταστέα ύλη 2025-2026 για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα Γ΄ τάξης των Ημερήσιων και Εσπερ...
-
Καθορισμός Eξεταστέας ύλης 2025-2026 για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα Γ΄ τάξης Ημερήσιου Εσπ...
-
Πρόγραμμα εξετάσεων Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό.
-
Θέματα Μαθηματικών Διαγωνισμών "Θαλής 2017" και 'Εύδημος 2017"
-
Αποτελέσματα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 2017.
-
Θέματα και λύσεις 7ου τοπικού μαθηματικού διαγωνισμού "Εύδημος 2016" για την Α' Γυμνασίου.
-
Εισαγωγή αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017
-
Όλα τα ονόματα των επιτυχόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τα Δωδεκάνησα.
Εκπαιδευτικό Υλικό
Από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και τον Πρόεδρό του Καθηγητή Ιωάννη Καζάζη εξεδόθη το ακόλουθο Δελτίο Τύπου σχετικά με τη Νέα Ελληνική Γραμματική της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού
Πρόσφατα δημοσιεύματα στον τύπο και στο διαδίκτυο θέτουν ζήτημα επιστημονικής ορθότητας της διδασκαλίας περί του αριθμού των φωνηέντων της Νέας Ελληνικής, όπως αυτή παρουσιάζεται στη «Νέα Ελληνική Γραμματική της Ε? και ΣΤ? Δημοτικού», που χρησιμοποιείται ως σχολικό εγχειρίδιο ήδη από το 2010/2011.
Πρόκειται για βιβλίο το οποίο προκηρύχθηκε το 2003. Το 2005 η συγγραφή του ανατέθηκε το 2005 στη συγγραφική ομάδα: Ειρήνη Φιλιππάκη-Warburton, Μιχάλης Γιωργιαφέντης, Γεώργιος Κότζογλου, Μαργαρίτα Λουκά, και το ολοκληρωμένο προϊόν εγκρίθηκε από το συντονιστικό συμβούλιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου το 2008.
Ως Πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, το οποίο αποτελεί τον κατά τον νόμο επιστημονικό σύμβουλο του Υπουργείου Παιδείας, θα ήθελα να σημειώσω:
1. Τα γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου, τα οποία χρησιμοποιούμε στον γραπτό λόγο είναι εικοσιτέσσερα (24). Επομένως κανένα γράμμα δεν αφαιρείται ούτε παραλείπεται στο διδασκόμενο σχολικό εγχειρίδιο.
2. Οι φθόγγοι (ή ήχοι) που χρησιμοποιούνται στον προφορικό λόγο διακρίνονται σε φωνήεντα και σύμφωνα. Όπως διδάσκει ομόφωνα η επιστήμη της γλωσσολογίας (από τη μεγάλη ή «κρατική» Γραμματική Τριανταφυλλίδη του 1940 ως εκείνη των Κλαίρη ?Μπαμπινιώτη του 2011), τα φωνήεντα, δηλαδή οι φωνηεντικοί φθόγγοι, είναι πέντε (5) (a, e, i, o, u), ενώ τα γράμματα, δηλαδή η γραπτή απόδοσή τους, είναι δώδεκα (12): επτά μονά γράμματα (α, ε, ι, η, υ, ο, ω) και πέντε διγράμματα: τα ει, οι, υι (για τη γραπτή απόδοση του φθόγγου /i/), το αι (για την απόδοση του /e/), και το ου (για τη γραπτή απόδοση του /u/).
3. Σε πολύ παλαιότερες ?προεπιστημονικές-- σχολικές γραμματικές συγχέονταν οι φθόγγοι (ό,τι προφέρουμε) με τα γράμματα (ό,τι γράφουμε). Αντίθετα, στην εν χρήσει σχολική «Νέα Ελληνική Γραμματική της Ε? και ΣΤ? Δημοτικού», και η επιστημονική διάκριση ακουόμενων ήχων και γραφόμενων συμβόλων παρουσιάζεται με απλότητα και ακρίβεια, και η άσκηση των μαθητών στην ορθή γραφή είναι συστηματική και αναλυτική μέσα από σαφείς και κατάλληλες ασκήσεις. Εδώ και η παραδοσιακή ιστορική ορθογραφία τηρείται (αυτή που επιβάλλει την ποιοτική και την αριθμητική διάκριση ?φθόγγων? και ?γραμμάτων?) και η επιστημονική αλήθεια εκφράζεται στο ακέραιο.
4. Η επιστημονική ορθότητα αποτελεί τη μόνη βάση τόσο για την ορθή εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών, όσο και για την προάσπιση της Ελληνικής Γλώσσας.
Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.: Συντομογραφία τίτλου Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου ο τίτλος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού μπορεί να αποτυπώνεται, σε περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας χώρου στις σφραγίδες των υπηρεσιών αρμοδιότητάς του, συνοπτικά με τα αρχικά Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.
Συνάντηση Υπουργού - Περιφερειακών . Το χρονοδιάγραμμα που αποφασίστηκε για την προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς
Με τη διαβεβαίωση ότι δεν θα αντικατασταθούν οι Περιφερειακοί Διευθυντές και οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, διαψεύδοντας φήμες διαφόρων συνδικαλιστών, ξεκίνησε στις 12:30 το πρωί η σύσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, λέγοντας χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας ότι με τους Περιφερειακούς Διευθυντές συνεχίζουμε την πολιτική μας και ότι υπάρχει απόλυτη εμπιστοσύνη. Στη συνέχεια ο κάθε Περιφερειακός Διευθυντής παρέδωσε στον υπουργό Παιδείας από ένα ενημερωτικό σημείωμα με τις ελλείψεις και τις προτάσεις για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στις 11 Σεπτεμβρίου.
Αποφασίστηκε:
Α. Μέσα στον Ιούλιο να εκδοθεί η εγκύκλιος για την πρόσληψη αναπληρωτών
Β. Μετά τη δεύτερη δήλωση συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών που θα γίνει μέχρι 20 Ιουλίου να καθορισθεί ο αριθμός των προσλήψεων μονίμων εκπαιδευτικών που θα είναι 1:5.
Γ. Στα τέλη Αυγούστου να πραγματοποιηθεί η 2η φάση αποσπάσεων
Δ. Στις αρχές Σεπτεμβρίου γίνει η εφαρμογή των μετακινήσεων των υπεράριθμων εκπαιδευτικών.
Ε. Επιβεβαιώθηκε ότι τα σχολικά βιβλία θα παραδοθούν στις σχολικές μονάδες πριν την έναρξη του διδακτικού έτους.
Πηγή: esos.gr
Χορήγηση άδειας χωρίς αποδοχές για ολοκλήρωση σπουδών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης για το σχ. έτος 2012-2013. Η αίτηση και τα δικαιολογητικά. Αναστολή χορήγησης-ανανέωσης άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης
Κάντε ΚΛΙΚ εδώ για να δείτε την εγκύκλιο που αφορά τη χορήγηση άδειας χωρίς αποδοχές για ολοκλήρωση σπουδών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2012-2013 και την αναστολή χορήγησης-ανανέωσης άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης.
Δ.Δ.Ε.Δ.: Προκύρηξη για θέσεις προσωρινών Διευθυντών
Κάντε ΚΛΙΚ εδώ για να δείτε την προκήρυξη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου για την πλήρωση κενών θέσεων Διευθυντών Σχολικών μονάδων μονοετούς θητείας .
Οδηγίες για τη διδασκαλία του Υποστηρικτικού Μαθήματος των Μαθηματικών της Β΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2012-2013
Κάντε ΚΛΙΚ εδώ για να δείτε τις οδηγίες για τη διδασκαλία του Υποστηρικτικού Μαθήματος των Μαθηματικών της Β΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2012-2013.
Οδηγίες για τη διδασκαλία του Υποστηρικτικού Μαθήματος της Νέας Ελληνικής Γλώσσας της Β΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2012-2013
Κάντε ΚΛΙΚ εδώ για τις οδηγίες για τη διδασκαλία του Υποστηρικτικού Μαθήματος της Νέας Ελληνικής Γλώσσας της Β΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2012-2013.
Οδηγίες για τη διδασκαλία των Υποστηρικτικών Μαθημάτων στη Νέα Ελληνική Γλώσσα και στα Μαθηματικά της Α΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2012-2013 .
Κάντε ΚΛΙΚ εδώ για να δείτε τις οδηγίες για τη διδασκαλία των Υποστηρικτικών Μαθημάτων στη Νέα Ελληνική Γλώσσα και στα Μαθηματικά της Α΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2012-2013 .